Інформаційно-консультаційний центр ПрАТ «Львівобленерго»

Інформаційно-консультаційний центр ПрАТ «Львівобленерго» (далі – ІКЦ) діє у відповідності до «Положення про Інформаційно-консультаційний центр по роботі із споживачами електричної енергії», яке затверджене Постановою Національної комісії регулювання енергетики України №299 від 12.03.2009 року з наступними змінами та доповненнями.

ІКЦ відповідає за підвищення якості послуг і розв'язання складних питань наших клієнтів. ІКЦ обслуговує фізичних та юридичних осіб – населення, підприємців, компанії.

Звертатися до ІКЦ варто в разі, коли виникло спірне питання або конфліктна ситуація, яку неможливо розв'язати в центрі обслуговування клієнтів та структурних підрозділах ПрАТ «Львівобленерго». Консультації та інформація надаються безоплатно.

Основні функції ІКЦ:

інформування заявників щодо норм чинного законодавства та нормативних документів, що регулюють відносини в галузі електроенергетики, та порядку їх застосування;

надання інформації та консультацій клієнтам під час розв'язання різних питань щодо енергоживлення;

робота з письмовими зверненнями клієнтів – інформаційними запитами, пропозиціями, скаргами, які надходять до ІКЦ;

розгляд на комісії ІКЦ спірних питань між компанією і клієнтами.

Особистий прийом клієнтів у ІКЦ

Якщо фахівці центру обслуговування клієнтів та/або працівники структурних підрозділів ПрАТ «Львівобленерго» не змогли вирішити підняте Вами питання або Ви не згідні з прийнятим рішенням, Ви можете звернутися до фахівців ІКЦ, здійснивши попередній запис на візит до Інформаційно-консультаційного центру ПрАТ «Львівобленерго».

Щодо роботи комісії ІКЦ

За потреби спірні питання між ПрАТ «Львівобленерго» та клієнтами розглядають на комісії ІКЦ. До складу комісії входять керівник ІКЦ, представники територіального підрозділу НКРЕКП у Львівській області та Управління Держенергонагляду у Львівській області.

У зв’язку з введенням воєнного стану в Україні з 05 годин 30 хвилин 24 лютого 2022 року, введеним відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №6482022 (із змінами), а також надзвичайно складну ситуацію, з якою зіткнулася наша країна, у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України, на період військового стану на території України, територіальні органи НКРЕКП не беруть участі у складі комісії ІКЦ.

Таке безпекове рішення прийнято НКРЕКП (лист №2313/14.2.3/7-22 від 04.04.2022р.).

При цьому повідомляємо Вам, що НКРЕКП та ІКЦ ПрАТ «Львівобленерго», в умовах воєнного стану продовжують свою діяльність в повному обсязі, розглядають скарги споживачів відповідно до Закону України «Про звернення громадян».

Таким чином, працівники ІКЦ ретельно перевіряють і аналізують факти викладені у зверненнях заявників, ІКЦ здійснює заходи щодо врегулювання спорів, які виникли між заявниками та ПрАТ «Львівобленерго», та приведення взаємовідносин ПрАТ «Львівобленерго» з заявниками у відповідність до вимог нормативно-технічних документів і чинного законодавства України, надає роз’яснення з питань застосування нормативно-правових актів. 

А у разі наявності невирішених під час роботи ІКЦ питань, що відносяться до компетенції НКРЕКП, надсилає їх для оперативного опрацювання до Регулятора.

У випадку виникнення спірних питань, пов’язаних з діяльністю ПрАТ «Львівобленерго», Ви можете звернутися у письмовій формі (оформлене відповідно вимог Закону України «Про звернення громадян») до ІКЦ на поштову адресу: 79052, м.Львів, вул.Сяйво, 10 з приміткою «Для ІКЦ».

На електронну пошту [email protected] Ви можете направити додаткові матеріали (фото, відео, листи тощо).

КРІМ ТОГО, БЕЗ ЗВЕРНЕННЯ ДО ІКЦ ВИ МОЖЕТЕ ОТРИМАТИ ВІДПОВІДІ НА ТАКІ ПИТАННЯ:

Що відноситься до сфери обслуговування ПрАТ «Львівобленерго»?

Між ПрАТ «Львівобленерго», як оператором системи розподілу, та споживачами електричної енергії встановлюються межі балансової належності та експлуатаційної відповідальності або так звані «межі розподілу», закріплені в договорах.

Так, наприклад:

- при розподілі електричної енергії до індивідуальних житлових будинків, межа розподілу встановлена у точці кріплення проводів до перших ізоляторів на будівлі, або на трубостояку (при повітряному вводі), або на вихідних клемах лічильника, якщо лічильник встановлений ззовні будинку (виносній шафі обліку);

- при розподілі електричної енергії до багатоповерхових забудов (багатоквартирних будинків), межа розподілу встановлена на вводі у будинок (на наконечниках кабелю живлення, приєднаних до першого комутаційного апарата).

Для споживачів електричної енергії, які використовують електричну енергію на непобутові потреби, вона встановлюється в договорах згідно з балансовою належністю.

Таким чином, ПрАТ «Львівобленерго» відповідає за безпечну, надійну та ефективну експлуатацію, технічне обслуговування та розвиток електромереж до меж розподілу.

Детальніше хто за що відповідає в електромережах можна дізнатися за посиланням тут.

Якими Законами (підзаконними актами) та нормативно-технічними документами керується ПрАТ «Львівобленерго» у своїй діяльності?

ПрАТ «Львівобленерго» в своїх взаємовідносинах з споживачами керується чинним законодавством, а саме:

Законом України "Про ринок електричної енергії" (від 13.04.2017 № 2019-VIII із наступними змінами та доповненнями);

"Кодексом систем розподілу" (постанова НКРЕКП від 14.03.2018 № 310 із наступними змінами та доповненнями);

"Кодексом комерційного обліку електричної енергії" (постанова НКРЕКП від 14.03.2018 № 311 із наступними змінами та доповненнями);

"Правилами роздрібного ринку електричної енергії" (постанова НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 із наступними змінами та доповненнями).

"Про особливості тимчасового приєднання електроустановок до системи розподілу у період дії в Україні воєнного стану" (постанова НКРЕКП від 26.03.2022 №352 із наступними змінами та доповненнями)

З більш детальним переліком законних та підзаконних актів побутові споживачі можуть ознайомитися за посиланням тут, а непобутові (представники компаній), які використовують електричну енергію на непобутові потреби, за посиланням тут.

ПИТАННЯ ПРИЄДНАННЯ ДО МЕРЕЖ

Як мені приєднатися (приєднати більшу потужність, збільшити договірну потужність) до мереж ПрАТ «Львівобленерго» (в період воєнного стану)?

Приєднання електроустановок замовників до електричних мереж виконується у наступних випадках:

  • приєднання нової електроустановки (новими електроустановками вважаються такі, що не були приєднані до об'єднаної системи України на момент набрання чинності Кодексу; усі інші електроустановки об'єктів розподілу/енергоспоживання вважаються існуючими);
  • збільшення величини дозволеної до використання потужності електроустановки внаслідок реконструкції чи технічного переоснащення об'єкта;
  • підвищення рівня надійності електрозабезпечення електроустановки;
  • зміни ступеня напруги та/або зміни схеми живлення електроустановки замовника (у тому числі з однофазної на трифазну), що здійснюється з його ініціативи відповідно до Кодексу.

Споживач має право без погодження з ПрАТ «Львівобленерго» та укладення договору про приєднання в межах дозволеної* йому до використання потужності підключити власні струмоприймачі.

*Дозволена (договірна) потужність — максимальна величина потужності, дозволена до використання в будь-який час (одномоментно) за кожним об’єктом споживача.

Дозволена (договірна) потужність та інші характеристики (технічні параметри) електрифікованого об’єкту зазначені у паспорті точки (точок) розподілу (Додаток №2 до договору споживача про надання послуг з розподілу).

У зв’язку з введенням воєнного стану в Україні з 24 лютого 2022, НКРЕКП прийнято постанову від 26 березня 2022 року № 352 , якою затверджено Порядок тимчасового приєднання електроустановок до системи розподілу у період дії в Україні воєнного стану (Порядок), а також пунктом 2 вказаної постанови НКРЕКП, зупинено на період дії в Україні воєнного стану до прийняття НКРЕКП окремого рішення дію розділу IV Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 310, та Методики (порядку) формування плати за приєднання до системи передачі та системи розподілу, затвердженої постановою НКРЕКП від 18 грудня 2018 року № 1965.

Тобто, з дати прийняття Порядку (26 березня 2022 року) до прийняття НКРЕКП відповідного рішення про скасування постанови оператори систем розподілу послуги з приєднання надають виключно на тимчасовій основі згідно з вимогами Порядку.

Відповідно до п. 8 Порядку, до заяви про тимчасове приєднання додаються такі документи:

1) для юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців: копія витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР), або копія довідки/виписки з ЄДР,

для фізичних осіб: копії паспорта та довідки про присвоєння ідентифікаційного номера або реєстраційного номера картки платника податків;

2) належним чином оформлений документ, що посвідчує право на представництво інтересів особи у випадку подання заяви представником;

3) копія документа, що підтверджує право власності чи користування об’єктом нерухомого майна;

4) лист суб’єкта господарювання про згоду приєднати електроустановки замовника до власних електричних мереж у рахунок тимчасового зменшення величини договірної потужності споживання за договором про надання послуг з розподілу електричної енергії та технічні вимоги та/або вихідні дані, отримані від суб'єкта господарювання (у разі приєднання електроустановок замовника до електричних мереж суб’єкта господарювання);

5) графічні матеріали у довільній формі із зазначенням місця розташування об'єкта (об'єктів) замовника, земельної ділянки замовника та прогнозованої точки приєднання (для об'єктів, що приєднуються до електричних мереж уперше);

6) довідка військової адміністрації, що підтверджує використання об’єкта для тимчасового розміщення переміщених (евакуйованих) осіб з метою їх тимчасового проживання в модульних містечках, та для задоволення потреб підприємств із сфери управління Мінстратегпрому та Мінекономіки, а також підприємств Державного концерну «Укроборонпром», які залучені до виконання мобілізаційного завдання, Збройних Сил України, інших військових формувань України, правоохоронних органів і сил цивільного захисту (у разі наявності) із зазначенням у ній функціонального призначення об’єкта, що планується тимчасово приєднати до електричних мереж, а також обґрунтувань доцільності надання послуги з тимчасового приєднання такого об’єкта першочергово, у пріоритетному порядку та безкоштовно.

Відповідальність за достовірність даних, наданих у заяві та доданих документах несе замовник.

Оператору системи розподілу забороняється вимагати інші документи, не передбачені цим Порядком.

Отримати більш детальну інформацію як приєднатись до електромереж чи збільшити потужність під час війни можна за посиланням тут.

Для отримання послуги приєднання до електричних мереж ПрАТ «Львівобленерго» необхідно подати заяву про тимчасове приєднання з документами  згідно з пунктом 8 Порядку до Центру обслуговування клієнтів (ЦОК) за попереднім записом за посиланням тут.

ДОГОВІРНІ ПИТАННЯ

Чому укладення договору про розподіл електричної енергії є обов'язковим?

Відповідно до п. 2.1.2 Правил роздрібного ринку електричної енергії, не допускається розподіл (передача) електричної енергії до точки розподілу електроустановки споживача за відсутності діючого договору про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії з таким споживачем.

Крім того, слід наголосити, що якщо з Вами відсутній діючий договір про надання послуг з розподілу електричної енергії ПрАТ «Львівобленерго» має право припинити розподіл електричної енергії до Вашого об’єкту (припинити електроживлення), відповідно до п. 7.5 Правил роздрібного ринку електричної енергії.

Отже, якщо Ви набули право власності на нерухоме майно та попередній власник втратив таке право (у зв’язку із зобов’язаннями згідно з договором купівлі-продажу, смертю тощо), то Вам невідкладно необхідно звернутися до ПрАТ «Львівобленерго» для переоформлення договору про розподіл електричної енергії.

Як переоформити особовий рахунок на своє ім'я?

Відповідно до п. 2.1.3 Правил роздрібного ринку електричної енергії, ініціатором укладення договору споживача про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії у разі зміни споживача, форми власності чи власника електроустановки є споживач.

Отже, якщо Ви стали новим власником помешкання, тоді для Вас буде актуальною послуга зміни власника особового рахунку. Замовити цю послугу у ПрАТ «Львівобленерго» Ви можете зручним для Вас способом, в тому числі дистанційно через сервіси ПрАТ «Львівобленерго» у Viber, Telegram або у «Персональному кабінеті».

Більш детально з переліком документів та способами їх подачі до ПрАТ «Львівобленерго» Ви можете ознайомитися за посиланням тут.

Як отримати паспорт точки розподілу?

Паспорт точки розподілу/передачі - акт (документ), складений оператором системи, в якому зазначаються технічні параметри точки підключення споживача.

Відповідно до п. 2.1.5 Правил роздрібного ринку електричної енергії, на письмову вимогу власника об'єкта оператор системи розподілу зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дати отримання такого письмового звернення надати підписаний уповноваженою особою оператора системи розподілу паспорт точки розподілу за кожною такою точкою за об'єктом споживача та/або паперову форму договору про надання послуг з розподілу електричної енергії.

Дозволена (договірна) потужність та інші характеристики (технічні параметри) електрифікованого об’єкту зазначені у паспорті точки (точок) розподілу (Додаток №2 до договору споживача про надання послуг з розподілу).

А отже, якщо Вам необхідно отримати інформацію про вид Вашого об’єкту (житловий будинок, квартира, гараж, нежитлові приміщення тощо), інформацію про приєднану, дозволену (договірну) потужність, номінал автоматичного дооблікового вимикача, категорію надійності струмоприймачів, інформацію про електроустановки спеціального призначення, якими обладнана площадка комерційного обліку за Вашою адресою відповідно до проектних рішень, то Вам необхідно звернути до ПрАТ «Львівобленерго» щодо отримання паспорта точки (точок) розподілу (Додаток №2 до договору споживача про надання послуг з розподілу).

Подати відповідну заяву в центрі обслуговування клієнтів, попередньо здійснивши запис на візит до ПрАТ «Львівобленерго» тут.

ПИТАННЯ ЗЧИТУВАННЯ ПОКАЗІВ ТА ЇХ ПЕРЕДАЧІ, КОРЕГУВАННЯ ОБСЯГІВ СПОЖИТОЇ ЕЛЕКТРИЧНОЇ ЕНЕРГІЇ

Кому потрібно передавати покази лічильника електроенергії та як це зробити?

Відповідно до п. 3.3 Договору споживача про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії, споживач, що є побутовим, зобов’язаний щомісячно знімати фактичні показання лічильника електричної енергії та надавати їх до ПрАТ «Львівобленерго» в один із таких способів:

  • через Персональний кабінет;
  • за телефоном 295-85-13 (шляхом набору цифр на телефонному апараті згідно з голосовою інструкцією);
  • за цілодобовими номерами телефонів 067-333-15-68; 050-460-15-68; 093-170-15-68; (032) 290-75-68 (згідно з тарифами оператора), 5068 (номер платний) без з'єднання з оператором. Слід наголосити, що кол-центр приймає показники виключно в автоматичному режимі або з допомогою голосового робота, без з’єднання з оператором. Для цього в меню кол-центру потрібно обрати пункт меню «Подати показник лічильника», після цього - «Подати показ в автоматичному режимі» (шляхом набору цифр на телефонному апараті згідно з голосовою інструкцією) або «Подати показ, продиктувавши показник»;
  • SMS-повідомленням на короткий номер 5068;
  • на електронну адресу [email protected];
  • через чат-боти «Львівобленерго» у сервісах Viber, Telegram;
  • іншими засобами електронного зв’язку (cервіси у Viber та Telegram), організованими ПрАТ «Львівобленерго», з якими Ви можете ознайомитися за посиланням тут.

УВАГА! Лише передані дані (покази лічильника) в період, що починається за два календарні дні до кінця місяця та закінчуються на третій календарний день місяця, вважаються даними на перше число. Покази передані в інші дні не вважаються даними на перше число.

Відповідно до п. 3.4 Договору споживача про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії, споживач, що не є побутовим, зобов’язаний протягом трьох календарних днів після закінчення розрахункового місяця надати до ПрАТ «Львівобленерго» звіт про покази засобів обліку за розрахунковий місяць.

Зі способами подачі такого звіту Ви можете ознайомитися за посиланням тут.

Чому важливо передавати покази електролічильника станом на перше число місяця?

Це необхідно для того, щоб отримати рахунок чітко за фактично спожиті обсяги електричної енергії.

Показники спожитої електричної енергії побутовим споживачам слід повідомляти щомісяця у період, що починається за два календарні  дні до кінця розрахункового місяця та закінчується на третій календарний день наступного місяця, а споживачам, які використовують електричну енергію на непобутові потреби з першого по третє число календарного місяця.

У разі неотримання ПрАТ «Львівобленерго» показів електричної енергії в чітко визначені терміни та через передбачені канали подачі показів, визначення обсягів спожитої електричної енергії буде проведено розрахунковим шляхом відповідно до вимог чинного законодавства.

Які цифри з лічильника потрібно вказувати при внесенні показів?

На табло електричного лічильника є 5, 6, 7 або 8 цифр. У більшості випадків остання цифра (рідше - дві) відокремлені комою (крапкою), виділені іншим кольором або відрізняються за розміром. Ці цифри показують десяті та соті частки кВт. Якщо кома і поділ за розміром або кольором відсутній, при знятті показів необхідно записувати всі цифри.

Варто наголосити, що при подачі показників лічильників завжди передаються цифри тільки цілої частини числа, яке відображується на цифровому табло електронного індикатора лічильника, незалежно від наявності десяткової частини числа, при цьому не передаються значення крайніх лівих розрядів, які містять цифру «0».

Крім того, для зручності у користуванні та зніманні показів пропонуємо розшифрування кодів багатотарифного лічильника:

  • однофазний прилад обліку Енергія Система ОЕ-009 VATKY:

Двозонний облік:

позначка «04 Т2» - електроенергія, спожита в нічній тарифній зоні;

позначка «05 Т2» - електроенергія, спожита в денній тарифній зоні.

Тризонний облік:

позначка «04 Т2» - електроенергія, спожита в нічній тарифній зоні;

позначка «05 Т2» - електроенергія, спожита в напівпіковій тарифній зоні;

позначка «06 Т2» - електроенергія, спожита в піковій тарифній зоні.

  • трифазний прилад обліку Енергія Система ОЕ-008 ARTIK:

Двозонний облік:

позначка «15.8.1 Т2» - електроенергія, спожита в нічній тарифній зоні;

позначка «15.8.2 Т2» - електроенергія, спожита в денній тарифній зоні.

Тризонний облік:

позначка «15.8.1 Т2» - електроенергія, спожита в нічній тарифній зоні;

позначка «15.8.2 Т2» - електроенергія, спожита в напівпіковій тарифній зоні;

позначка «15.8.3 Т2» - електроенергія, спожита в піковій тарифній зоні.

  • однофазний або трифазний прилад обліку MTX

Двозонний облік:

позначка «А1» або «1.8.1» - електроенергія, спожита в нічній тарифній зоні;

позначка «А2» або «1.8.2» - електроенергія, спожита в денній тарифній зоні.

Тризонний облік:

позначка «А1» або «1.8.1» - електроенергія, спожита в нічній тарифній зоні;

позначка «А2» або «1.8.2» - електроенергія, спожита в напівпіковій тарифній зоні;

позначка «А3» або «1.8.3» - електроенергія, спожита в піковій тарифній зоні.

Щоб зняти покази, дочекайтеся появи потрібної інформації на табло або натискайте кнопку «введення» для перемикання даних, поки не з'явиться потрібна інформація.

Якщо Ви не згідні з показами електролічильника у платіжному документі, як врегулювати це питання?

Відповідно до п. 8.6.16 та п. 8.6.17 Кодексу комерційного обліку електричної енергії, у разі виявлення у платіжному документі помилкових показів лічильника споживач має повідомити про це ПрАТ «Львівобленерго» та надати фактичні покази лічильника, а ПрАТ «Львівобленерго» має забезпечити протягом п’яти робочих днів від дня отримання відповідного повідомлення проведення перевірки вказаних у рахунку показів лічильника, а в разі потреби протягом 20 робочих днів забезпечити перевірку лічильника та, у разі потреби, виправити помилкові дані, та проінформувати споживача про результати перевірки.

Отже, якщо Ви вчасно не подали показник і Вам виставлено рахунок на основі визначеного середньодобового обсягу споживання, або ж подали неправильний показник, тоді з допомогою сервісів Viber та Telegram Ви можете подати заявку на коригування показника електролічильника. Як дистанційно подати заявку, Ви можете ознайомитися за посиланням тут.

Окрім цього, Ви можете подати відповідну заяву в центрі обслуговування клієнтів, попередньо здійснивши запис на візит у ПрАТ «Львівобленерго» тут.

ПИТАННЯ РОБОТИ (СУМНІВИ ЩОДО РОБОТИ), ЗАМІНИ (ВСТАНОВЛЕННЯ) ЗАСОБУ ОБЛІКУ, ДОСТУПУ ДО ВУЗЛА ОБЛІКУ

Як перевірити роботу електролічильника?

Відповідно до п.6.5.18 Кодексу комерційного обліку електричної енергії, у разі сумніву індивідуального побутового споживача у правильній роботі вузла обліку він може звернутися до ПрАТ «Львівобленерго» для забезпечення проведення експертизи засобу обліку.

Враховуючи наведене, Ви можете звернутись до ПрАТ «Львівобленерго» для проведення експертизи електролічильника, яку проводить комісія з проведення експертиз засобів обліку (пломб) ПрАТ «Львівобленерго». До складу членів комісії входять представники державного підприємства «Львівстандартметрологія».

Важливо:Послуга платна. Але, якщо засіб обліку виявиться непридатним до подальшої експлуатації (невідповідність метрологічних характеристик, похибки вимірювань перевищують допустимі значення , нестабільна робота, самохід, тощо), то побутовому споживачу повертаються кошти, оплачені за послугу проведення експертизи та заміни засобу обліку електроенергії на вказаний споживачем розрахунковий рахунок.

Ви можете подати відповідну заяву в центрі обслуговування клієнтів, попередньо здійснивши запис на візит у ПрАТ «Львівобленерго» тут

Що робити, якщо електролічильник не працює?

Відповідно до п. 5.5.5 Правил роздрібного ринку електричної енергії, споживач електричної енергії зобов'язаний невідкладно повідомляти ПрАТ «Львівобленерго» про недоліки в роботі засобу вимірювання.

Якщо Ви виявили, що лічильник, який обліковує спожиту електричну енергію у Вашому помешканні, не працює (є сумніви щодо його справності), потрібно негайно повідомити ПрАТ «Львівобленерго».

Отже, подати заявку на заміну непрацюючого електролічильника Ви можете дистанційно без особистого візиту у сервісах «Львівобленерго» Viber або Telegram (детальніше за посиланням тут), у центрі обслуговування клієнтів, попередньо здійснивши запис на візит у ПрАТ «Львівобленерго» тут, або направивши відповідну заяву на адресу району електричних мереж, в якому Ви обслуговуєтеся.

Як перейти на «нічний» тариф (встановити зонний лічильник)?

Тарифи на електроенергію для населення у «нічний» час вдвічі менші за денні. Тому будь-хто може заощаджувати, не зменшуючи споживання електричної енергії.

Для обліку електричної енергії диференційовано за періодами часу необхідно встановити багатофункціональний прилад обліку електричної енергії.

Замовити цю послугу у ПрАТ «Львівобленерго» Ви можете зручним для Вас способом, в тому числі дистанційно через сервіси ПрАТ «Львівобленерго» у Viber, Telegram або у «Персональному кабінеті».

Як подати заяву на встановлення багатофункціонального приладу обліку та його вартість Ви можете дізнатися за посиланням тут.

З якою метою проводять заміну електролічильників?

Засоби Засоби обліку електричної енергії згодом виходять з ладу і вимагають заміни навіть при обережному користуванні і відсутності втручання в його роботу. Кожен пристрій розрахований на певний період роботи (експлуатації), протягом якого спожита електрична енергія вимірюється коректно. Цей період називається «міжповірочний інтервал», який зазначається у паспорті лічильника заводом-виготовлювачем. Коли він наближається до завершення і засоби обліку електричної енергії необхідно перепровіряти, працівники ПрАТ «Львівобленерго» проводять планові заміни таких засобів обліку.

Крім того, якщо у споживача або у фахівців компанії виникають підозри, що електроенергія обліковується некоректно, сторони можуть ініціювати перевірку лічильника і, як наслідок, його заміну.

Чи зобов’язаний споживач надавати доступ до засобу обліку (вузла обліку) для проведення перевірки?

Відповідно до п. 5.5.5 Правил роздрібного ринку електричної енергії, споживач електричної енергії зобов'язаний:

  • забезпечувати доступ представникам оператора системи (після пред'явлення ними службових посвідчень) до об'єкта споживача для проведення технічної перевірки засобу комерційного обліку (засобів вимірювальної техніки), електроустановок, у тому числі генеруючих установок, установок зберігання енергії та їх налаштувань, та електропроводки, вимірювання показників якості електричної енергії, контролю за рівнем споживання електричної енергії а також для виконання відключення та обмеження споживання електричної енергії споживачу (субспоживачу) в установленому цими Правилами порядку та виконувати їх обґрунтовані письмові вимоги щодо усунення виявлених порушень;
  • забезпечити безперешкодний доступ представникам постачальника послуг комерційного обліку, електропостачальника та/або оператора системи (після пред'явлення ними службових посвідчень) до розрахункових засобів комерційного обліку електричної енергії, що встановлені на об'єктах споживача, для візуального або автоматизованого зняття показів розрахункових засобів комерційного обліку;
  • не перешкоджати заміні засобів комерційного обліку у разі здійснення такої заміни за рахунок постачальника послуг комерційного обліку або оператора системи.

Крім того, відповідно до п. 6.5.1. Кодексу комерційного обліку електричної енергії, ПрАТ «Львівобленерго» зобов’язане згідно з затвердженими графіками за місцем провадження господарської діяльності з розподілу/передачі електричної енергії проводити:

  • контрольний огляд ЗКО споживачів та зчитування даних з лічильників електричної енергії, де не забезпечено гарантоване щодобове автоматизоване дистанційне зчитування даних, не рідше одного разу на шість місяців;
  • технічну перевірку вузлів обліку для непобутових та колективних побутових споживачів не рідше одного разу на три роки;
  • технічну перевірку вузлів обліку для індивідуальних побутових споживачів не рідше одного разу протягом половини міжповірочного інтервалу лічильника, встановленого у вузлі обліку.

Отже, враховуючи вимоги чинного законодавства та для уникнення непорозумінь в майбутньому (припинення електроживлення за недопуск), рекомендуємо Вам надавати безперешкодний доступ представникам ПрАТ «Львівобленерго» для проведення контрольних оглядів, технічних перевірок, замін засобів обліку тощо, після пред’явлення працівниками своїх службових посвідчень.

ПИТАННЯ ПРИПИНЕННЯ ТА ВІДНОВЛЕННЯ ЕЛЕКТРОЖИВЛЕННЯ

Який порядок припинення та відновлення постачання електричної енергії?

Відповідно до вимог Правил роздрібного ринку електричної енергії та Кодексу систем розподілу, припинення електроживлення споживачу здійснюється ПрАТ «Львівобленерго» в порядку передбаченому чинним законодавством, у разі:

  1. закінчення терміну дії, розірвання або неукладення договору між споживачем та оператором системи;
  2. недопущення працівників ПрАТ «Львівобленерго» до електроустановок споживача та/або розрахункових засобів комерційного обліку електричної енергії, що розташовані на території споживача;
  3. невиконання Вимоги по приведенню розрахункового вузла обліку електричної енергії у відповідність до вимог нормативно-технічних документів на об’єкті споживача;
  4. заборгованості за надані послуги з розподілу (передачі) електричної енергії відповідно до умов договору з ПрАТ «Львівобленерго»;
  5. самовільного підключення (несанкціонованого (непогодженого) ПрАТ «Львівобленерго» підключення (у тому числі після відключення);
  6. несплати вартості необлікованої електричної енергії внаслідок порушення споживачем Правил роздрібного ринку електричної енергії, визначеної відповідно до законодавства (за умови прийняття судом рішення щодо споживання споживачем необлікованої електричної енергії на користь ПрАТ «Львівобленерго»);
  7. за зверненням енергопостачальника;
  8. за зверненням споживача.

Відновлення електроживлення споживачу здійснюється, відповідно до вимог Правил роздрібного ринку електричної енергії, працівниками ПрАТ «Львівобленерго» протягом 3 робочих днів у містах та 5 робочих днів у сільській місцевості після отримання від ініціатора відключення інформації про усунення споживачем порушень (відновлення електроживлення за заявою споживача – протягом 5 робочих днів) та відшкодуванням споживачем вартості робіт з припинення та відновлення електроживлення (повторне підключення).

Для відновлення електроживлення до Вашого об’єкту Вам необхідно подати відповідну заяву у центрі обслуговування клієнтів, попередньо здійснивши запис на візит у ПрАТ «Львівобленерго» тут.

Слід наголосити, що у разі припинення електроживлення за зверненням енергопостачальника, Вам необхідно звертатися безпосередньо до постачальної компанії.

*з 24 лютого 2022 року і до припинення чи скасування воєнного стану в Україні забороняється припинення/зупинення надання житлово-комунальних послуг населенню у разі їх неоплати або оплати не в повному обсязі. Така вимога діє відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 5 березня 2022 р. № 206.

ВАЖЛИВО!!!В той же час, звертаємо Вашу увагу, що припинення електроживлення побутовим споживачам здійснюється у відповідності до порядку передбаченому чинним законодавством за інші порушення (в тому числі у разі самовільного (не погодженого з ПрАТ «Львівобленерго») підключення після припинення електроживлення до вимоги у постанові від 5 березня 2022 р. № 206 КМУ.

УШКОДЖЕННЯ В МЕРЕЖАХ БАЛАНСОУТРИМУВАЧА, УШКОДЖЕНЕ ОБЛАДНАННЯ ПрАТ «ЛЬВІВОБЛЕНЕРГО» (ЗАСІБ ОБЛІКУ, ТАВРА (ПЛОМБИ)

Яке обладнання знаходиться на балансі житлових організацій ЛКП і ОСББ?

Відповідно до п. 2.2.5 Правил роздрібного ринку електричної енергії, за стан внутрішньобудинкових електричних мереж багатоквартирного будинку (від вводу в будинок до відхідних клем вузла вимірювання побутового споживача) відповідає власник (балансоутримувач) цих мереж.

Обслуговування електричних мереж в житлових будинках здійснюється балансоутримувачами. Внутрішньобудинкові електромережі, електрообладнання головного розподільного щита будинку і поверхових розподільних щитів знаходяться на балансі балансоутримувача, який надає послуги з утримання будинку та прибудинкової території, який відповідно до абзацу 6 п.5.5.5 Правил роздрібного ринку електричної енергії зобов'язаний самостійно, без участі ПрАТ «Львівобленерго», забезпечувати належний технічний стан і безпечну експлуатацію електроустановок і внутрішньобудинкових електромереж.

Основні організаційні і технічні вимоги до експлуатації електроустановок та електрообладнання регулюються Правилами технічної експлуатації електроустановок споживачів, затвердженими Наказом Міністерства палива та енергетики України від 25 липня 2006 року № 258 з наступними змінами та доповненнями. Відповідно до п. 5.1 розділу IV. Правил «у споживача (балансоутримувача житлового будинку) повинен бути організований постійний і періодичний контроль технічного стану електроустановок, обладнання, будівель і споруд» Тому ремонт, обслуговування та контроль за станом внутрішньобудинкових електромереж, електрощитових і електрообладнання, які не перебувають на балансі або в оперативному управлінні ПрАТ «Львівобленерго», повинен забезпечувати балансоутримувач житлового будинку.

Що робити, якщо електролічильник та/або пломби пошкоджено?

Відповідно до п. 5.5.5 Правил роздрібного ринку електричної енергії, споживач електричної енергії зобов'язаний невідкладно повідомляти ПрАТ «Львівобленерго» про недоліки в роботі засобу вимірювання.

Якщо Ви виявили, що лічильник, розміщений на сходовій клітці, пошкоджений (зірвана пломба, розбите скло тощо), потрібно негайно повідомити ПрАТ «Львівобленерго».

Якщо лічильник, розташований у Вашій квартирі і у Вас є сумніви щодо його справності, або такий був пошкоджений ненавмисно, потрібно терміново повідомити про це ПрАТ «Львівобленерго». У разі своєчасного повідомлення про ненавмисне пошкодження лічильника або пломб на ньому, відшкодовується тільки вартість приладу обліку без накладення штрафних санкцій.

Отже, подати заяву про пошкодження засобу обліку та/або тавра на ньому (вузлі обліку) Ви можете особисто у центрі обслуговування клієнтів, попередньо здійснивши запис на візит у ПрАТ «Львівобленерго» тут, або направивши відповідну заяву на адресу району електричних мереж, в якому Ви обслуговуєтеся.

ВІДСУТНЄ ЕЛЕКТРОЖИВЛЕННЯ, АВАРІЙНА СИТУАЦІЯ

Відсутнє електроживлення. Куди звертатися?

Станом на сьогоднішній день, перерви в електропостачанні споживачів викликані застосуванням (за розпорядженням НЕК «Укренерго») стабілізаційних заходів для запобігання розвитку системної аварії внаслідок виникнення аварійного дефіциту потужності в енергосистемі, а саме застосуванням Графіку погодинного відключення електроенергії (далі - ГПВ).

Певна стабілізація в ОЕСУ дозволила працівникам Товариства сформувати графік подачі електроенергії для споживачів, згідно з яким електроенергія подаватиметься двічі на добу по чотири години (разом - 8 годин), проте в інші години доби слід бути готовим до відключень.

Із графіком подачі чи відключень електроенергії по днях тижня можна ознайомитись на вебсайті Товариства www.loe.lviv.ua у розділі «Чому немає світла?» за посиланням тут. Окремо зазначаємо, що при реєстрації у чатботі сервісу Telegram Товариства надходитимуть автоматичні повідомлення про планові вимкнення та про аварії з орієнтовним часом відновлення електропостачання.

Просимо Вас з розумінням віднестись до ситуації, яка склалась в енергосистемі України.

У випадку, якщо за Вашою адресою інформації на веб-сайті ПрАТ «Львівобленерго» немає, звертайтесь у кол-центр ПрАТ «Львівобленерго» за тел.: 0 800 30 15 68 (цілодобово, безкоштовно), або залишайте повідомлення про відсутність електроенергії чи обірвані проводи електромереж:через сервіси «Львівобленерго» у Viber, Telegram, на сайті ПрАТ «Львівобленерго» згідно з формами за посиланням тут.

Що робити при виникненні аварійної ситуації з лічильником (іскрить, димить, горить)?

Терміново телефонуйте в кол-центр ПрАТ «Львівобленерго» за тел.: 0-800-30-15-68 (цілодобово, безкоштовно); 067-333-15-68, 050-460-15-68, 093-170-15-68, (032) 290-75-68 (цілодобово, тарифи оператора), 50-68 (номер платний). Оператор кол-центру надасть Вам кваліфіковану консультацію та зафіксує Ваше звернення для подальшого реагування.

Крім того, якщо Ви проживаєте у багатоповерховій забудові (багатоквартирному будинку) м. Львова, Ви можете скористатися послугами Львівського комунального ремонтно-аварійного підприємства – 238-99-06, 237-98-53 (цілодобово).

ІНШІ ПИТАННЯ

Куди звертатися, щоб повідомити про розкрадання електроенергії або про інші порушення?

Крадіжка електроенергії – кримінальний злочин!

Крадіжка електричної енергії – це її самовільне використання без приладів обліку, результати вимірювання яких використовуються для здійснення комерційних розрахунків (якщо використання приладів обліку обов’язкове), або внаслідок умисного пошкодження приладів обліку чи у будь-який інший спосіб. Таке визначення наведено в ст. 188 Кримінального кодексу України. Чинне законодавство України не надає порушникам можливості уникнути відповідальності за розкрадання електроенергії.

Ви можете надати відповідну інформацію до ІКЦ. Працівник ІКЦ зафіксує Ваше звернення для подальшого реагування. Слід наголосити, що ІКЦ не розглядає анонімних звернень.

Ви можете подати відповідну заяву в центрі обслуговування клієнтів, попередньо здійснивши запис на візит у ПрАТ «Львівобленерго» тут.

Ви можете звернутись на телефон довіри (032) 239-23-28, який працює в цілодобовому режимі.

Бездіяльність є формою суспільно небезпечного діяння!

Будьте відповідальними та повідомляйте про розкрадання електроенергії або про інші порушення.

Які чинні тарифи за електричну енергію?

Відповідно до ст. 47 Закону України «Про ринок електричної енергії», ПрАТ «Львівобленерго» забороняється здійснювати діяльність з постачання електричної енергії.

Відповідно до постанови НКРЕКП № 1479 від 23.11.2018р. ПрАТ «Львівобленерго» видано ліцензію на право провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії, яка набула чинності з 01 січня 2019 року, у межах місць провадження господарської діяльності, а саме на території Львівської області в межах розташування системи розподілу електричної енергії, що перебуває у власності або господарському віданні (щодо державного або комунального майна) ПрАТ «Львівобленерго», та електричних мереж інших власників, які приєднані до мереж ліцензіата (з якими укладені відповідні договори згідно із законодавством).

Пунктом 2 вищевказаної постанови з 01 січня 2019 року анульовано ПрАТ «Львівобленерго» ліцензію на право провадження господарської діяльності з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами та ліцензію на право провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії за регульованим тарифом.

Отже, ПрАТ «Львівобленерго» з 01 січня 2019 року не здійснює господарської діяльності з постачання електричної енергії, а також розрахунків за спожиту електричну енергію.

Постачання електричної енергії, з 01 січня 2019р. відповідно до ст. 72 Закону України «Про ринок електричної енергії», споживачам здійснюється електропостачальниками, які отримали відповідну ліцензію, за договором про постачання електричної енергії споживачу.

З переліком енергопостачальників, які провадять свою ліцензійну діяльність на теренах Львівської області, Ви можете ознайомитися за посиланням тут.

Постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам здійснюється постачальниками універсальної послуги відповідно до статті 63 цього Закону або іншими електропостачальниками.

На виконання пункту 13 Прикінцевих положень Закону України «Про ринок електричної енергії», з 01.01.2019 року ТОВ «Львівенергозбут» виконує функції постачальника універсальних послуг на території Львівської області (згідно з постановою НКРЕКП № 429 від 14.06.2018р. та додатком № 3 до постанови НКРЕКП № 1268 від 06.10.2018р.).

Враховуючи наведене, з метою забезпечення надійного та безперервного постачання побутовим та малим непобутовим споживачам (споживач, який не є побутовим споживачем і купує електричну енергію для власного споживання, електроустановки якого приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 50 кВт), постачання електричної енергії їм здійснює електропостачальник – ТОВ «Львівенергозбут», яке виконує функції, має права і обов’язки постачальника універсальної послуги.

Отже, розрахунки та спожиту електроенергію побутовим та малим непобутовим споживачам з 01.01.2019р. проводить електропостачальник - ТОВ «Львівенергозбут» (www.lez.com.ua). Тож, з питань проведення розрахунків за спожиту електричнуенергію (в тому числі застосування тарифів, заборгованості за спожиту електричну енергію, умов оплати за таку та доставки рахунків-квитанцій за спожиту електричну енергію) починаючи з 01.01.2019р. побутовим та малим непобутовим споживачам необхідно звертатися до цієї компанії.

Який порядок подання звернень/скарг/претензій?

Відповідно до ст. 5. Закону України «Про звернення громадян», звернення може бути подано окремою особою (індивідуальне) або групою осіб (колективне).

Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

Важливо!  У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним.

Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження.

Направити відповідну заяву на адресу ПрАТ «Львівобленерго» або району електричних мереж в якому Ви обслуговуєтеся Ви можете засобами поштового зв’язку, на електронну пошту, або нарочно за адресами вказаними у посиланні (адреси для листування).

МАЄТЕ ПИТАННЯ?

 

Оберіть зручну для Вас форму спілкування:

• в телефонному режимі: (032) 239-21-26; (032) 239-21-29; (032) 239-24-58.

• письмово: 79052, м. Львів, вул. Сяйво, 10;

• особисто: діє попередній запис на прийом.

 

Графік роботи Інформаційно-консультаційного центру:

понеділок-четвер – 08:00-17:00 год.;

п’ятниця – 08:00-16:00 год.;

перерва – 12:12-13:00 год.